onsdag 28. november 2012

Gold-digger

Interiør i gullfarger er i vinden som bare det, og selv om jeg tidligere har stort sett sverget til sølv,zink,hvitt og grått og naturfarger, har jeg bare mer og mer fått sansen for gull her hjemme.
Svart og gull har ihvertfall vært tabu hos meg de siste årene, og jeg ryddet bort alle mine mørke pynteting på et tidspunkt. Men da jeg så denne lysestaken i nettopp gull/svart kombo hos Emmas verden, måtte jeg bare kjøpe den med!
Tøff liten sak, ikke sant? :)
Den lille vasen i bakgrunnen har jeg sprayet på innsiden. Litt vanskelig å få det jevnt da alt rant i bunnen av vasen, men litt gullshimmer skimtes!
Fikk endelig tid til å ta turen til Indiska, og da ble lysfatet og kamel-lyset innkjøpt. Syns lyset er veldig dekorativt, spørs om jeg får meg til å tenne på det....Det blir sikkert slik som hos mormor, som tok vare på alle kyllingformede lys, nisselys, og juletrelys, fordi de var for fine til å brukes. Men morro for oss nå da, nå som vi er de som tar over de gamle artige figurlysa! (jepp...en liten digresjon det der...)
Det frosta lysglasset med gullstriper er fra Broste og kjøpt hos Herlighet. Det blir veldig fint når lyset tennes i det, da glitrer de gullstripene så fint som bare det!
Når det nå nærmer seg jul har jeg lyst å finne noen fine minimini julekuler å henge i trollhasselen, sånn på størrelse med Mentos, tenkte jeg :) Men sikkert ikke lett å finne, så det spørs om ikke en pakke med Mentos får seg en runde med gullsprayen ;)
Ting som allerede har fått seg en runde med gullsprayen er disse bondegårdsdyra:
Hvor de skal plasseres er enda usikkert, men noen ideèr har dukket opp! Julekrybbe next, kanskje? :)
Jeg nevnte lenger oppe at jeg pakket ned alle de mørke pyntetingene mine for noen år siden. Men da jeg var på loftet å kikket gjennom dem, fant jeg denne løperen som ble kjøpt på Kremmerhuset for 9-10 år siden. Midt i blinken den nå!
En annen ting som er gull, er at det snart er helg igjen, og ikke minst 1.desember!
O,jul med din glede!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...