tirsdag 8. januar 2013

Epoxy-crush

Jeg går (som mange andre) om en drøm å få bygget vårt eget hus engang. Og suger stadig til meg tips og inspirasjon om interiør som jeg kan ta med meg i tilfelle den husbygger-drømmen blir realitet. Og det siste på inspirasjonsfronten er Epoxy-gulv. Jeg har virkelig fått sanser for det etter at jeg fikk vite mer om denne type gulv på en jentekveld i julen :) Og fikk enda mer sansen for denne type gulv etter at den heldige epoxy-gulv eieren la ut bilde av sitt fine hjem på Instagram etter denne jentekvelden! :)
Epoxy er et belegg av herdeplast. Man ser oftest slike gulv feks i industrien,storkjøkken og bilverksteder. Man kan få denne type belegg i de fleste farger, og med effekter i som feks glitter. 
Det legges som et flytende gulv. Og fordelen med det er at man kan legge golv (både belegg eller feks parkett) over om man ønsker en forandring. 
På bildet har de brukt lysgrått belegg. Bildene er hentet HER.
Falt også for den tøffe trappen i dette hjemmet! Tøff, men litt upraktisk på mange måter. Ihverfall når man har små barn. Små barn og trapper er jo ikke en god kombinasjon i utgangspunktet, og denne trappen hadde nok bydd på mang en knall og fall både i og utenfor trappen. Og hva med sene nattetimer etter en gøyal kveld, og kanskje litt mer ustø en normalt? Og ihvertfall ikke en trapp å bli gammel med.....man blir vel hjelpeløs i en trapp uten rekkverk som gammel. Men er vel mulig å lage en variant med rekkverk, men spørs om den hadde blitt like tøff da...kanskje et i glass?
Men tilbake til Epoxy gulvet; hva syns du? Tøft?
Lyst og tøft med hvitt gulv, bilde hentet HER
Og i følge hun som er så heldig å ha slik hjemme, er det en drøm å gjøre rent!
Du kan lese mer om Epoxy gulv hos ifi.no 

3 kommentarer:

Fru Andersen sa...

Elsker slike gulv! Har det desverre ikke selv , men det er jo lov å drømme :-)

God lørdag til deg!

TreTette sa...

Kjempefine bilder, og gulvtypen har jeg også hørt om. Det er veldig enkelt å holde rent, og tåler mye, ikke sant?

Anonym sa...

Vi har hvitt epoxy gulv på bade vårt! Elsker det!!! Mye bedre enn både fliser ( hater fugene ) og belegg :)) anbefales :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...