torsdag 3. mai 2012

Måkevenn...

Når man bor ved sjøen,som vi gjør, må man bare bli vant til måkeskrik og et yrende fugleliv i fjøra til tider. 
Stella har vært veldig opptatt av måsene (som vi sier på vår dialekt), bruker å stå i de store kjøkkenvinduene å se på fuglene. Og derfor var det stor stas da det plutselig sto en måse på rekkverket på trappen utenfor kjøkkenet vårt da vi satt på kjøkkenet og tegnet her en dag.
Selv så skvatt jeg litt da den landa der. De er jo ganske store når man får de på nært hold, også syns jeg de er litt ekle også....men det er mer livsstilen jeg tenker på, hvor de spiser ALT de kommer over av matavfall ol. 
Han satt der og kikka lenge, var ikke redd heller. 
Så laga vi trolldeig en dag, og jammen kom ikke måsen da også! Det måtte jo være den samme, så Vida døpte den Gluggen :)
Så satt jeg ved kjøkkenbordet en formiddag, hadde noen timer med hjemmekontor, og da dukket Gluggen opp igjen! Satt der å vrikket undrende hodet fra side til side og kikket på meg. Så satt jeg der da, og jobbet litt med nettbutikken og snakket med en måse...
Og i dag var det tid for å male trolldeigen vi laget tidligere i uken, og det måtte jo selvfølgelig Gluggen også få med seg :) Så han dukka opp da og satt og følgte med på hva som foregikk på kjøkkenet denne ettermiddagen. 
Vida syns det er veldig stas med Gluggen, og ville tegne en tegning til han. Et måkeportrett;
  Et kjempefint bilde av den nye måsevennen vår! :)

Jeg må jo innrømme at jeg blir litt overtroisk, og lurer på om det er noen "inni" den måsen, som vi har hatt en tilknytning til, siden han ikke er redd og sitter der og følger med oss. Det er kanskje ikke noe høystatus å bli gjenfødt som måse, men Gluggen virker som en snill kar, mulig det er en gammel farfar/oldefar som har funnet veien til kjøkkentrappa vår :)
Jaja, han dukker vel opp til frokosten i morra...og det er vel heller maten som trekker han hit enn at han er en reinkarnasjon av forfedre!

Fredag i morra! Ukene flyger...heldigvis mot sommer! ♥
God natt!


Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...