fredag 4. mai 2012

Hjemmelagde kjøleskapsmagneter

Jeg og jentene hadde fri på onsdag, og koste oss inne med å lage trolldeigfigurer. Eller dvs. at vi brukte de artige kakeformene jeg selger i butikken til å stikke ut figurer.

Vida likte veldig godt å styre med trolldeigen. Litt verre var det å få engasjert lillesøstra, som aller helst ville spise deigen, enn å kjevle ut og stikke ut. Men slik må man vel forvente av ei på 1,5 år? :)
Trolldeigen sto i følge Vida "vollsomt"lenge i oven. Og det syns forøvrig jeg også, brukte bortimot 12 timer på å få disse små figurene helt tørre. Men dagen etter var de endelig klare til å males, og det er jo det gøyeste i hele prosessen for en 4-åring. Maling er alltid en slager!
Vi limte magneter på baksiden, men ser nå i ettertid at vi bør bytte ut magnetene vi har på nå med noen større og sterkere. De små som er på nå detter ned med engang det kommer et papir mellom kjøleskapet og magneten. Enn så lenge får de skjønne kjøleskapsmagnetene henge som pynt :)
Jeg laget meg noen snakkebobler med tekst inni. HUSK og PARTY :) På disse snakkeboblene kan man jo skrive hva man vil. Navn, visdomsord, ordtak mm.

Se utvalget av kakeformer i nettbutikken min her; www.lille-venn.no
Så er det bare å starte produksjonen av kjøleskapsmagneter:)

Andre tips til hva du kan bruke disse kakeformene til, kan du lese i dette innlegget:

Ha en finfin helg!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...