lørdag 2. mai 2009

Familiens feriested

Etter en 13 timers biltur kom vi endelig frem til Søndeled i går kveld kl 21.30!Spurven var helt eksemplarisk på hele bilturen, noe lei på slutten, men hvem er vel ikke det etter så mange timer i bil!?Da er det lov å være litt lei og si fra!

Huset vi har her har vært farfar sitt. De bodde ikke her,men han eigde det. Før i tiden var her telefonsentral, så det går under navnet Sentralen.
Huset har to leiligheter, den ene bor mamma og pappa i og den andre benytter jeg og min bror og våre familier når vi er her. Det er innredet i en gammel stil. Som jeg har nevnt og vist før, er mine foreldre også glade i gamle skatter og det bærer dette huset her også preg av :)

Vil vise dere rundt om i huset, og i dag begynner vi i gangen og en liten stue vedsiden av kjøkkenet

Dette er inngangspartiet. Et lite konsollbord som har blitt lutet på skuffen og bordplate mens bena har fått et strøk med maling.Ved siden av dette bordet står en kiste med en koffert på.Og oppå ligger oldemors gamle hatt og noen hansker som jeg kjøpte en gang i tiden på garagesalg hos Astri Overå (en teaterdame her i Ålesund) De har da havnet her nede, kanskje på tide å ta dem med hjem.....kunne tenkt meg dem på soverommet på en hylle jeg her der....;)

Rett innenfor kjøkkenet er et lite rom, det har det innredet til en liten stue, men noen maritimte innslag i vinduskarmen. Vi befinner jo oss ved sjøen, så er vel naturlig å pyntge med litt sliktLiker kjempegodt det gamle skapet, her skjuler det seg mange gamle skatter og arvebiter.
En gammel lampe fra 1800-tallet har de også hengt opp over en skjenk. Det er ikke lys i den nå, men den gjør seg veldig godt som bare en dekorasjon!
Nå skal vi bare salppe av og kose oss på tur! Overskyet i dag, men god temperatur, så vi skal være ute mye i dag! Akkurat nå sover Spurven, og jeg får tid til en bloggerunde:)
Ha en fin dag, alle sammen!
Klem
(fortsettele "feriehus" følger :) )
P.S Legg merke til golvet, er det ikke fint! Jeg ønsker meg slikt hjemme på stuen, der har vi belegg for tiden (liker det ikke), men jeg lurer og håper på at det skjuler seg et tregulv under det belegget!Og at det tregolvet kan bli slikt som dette en dag!!

1 kommentar:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så hyggeli gå ha et slikt sted! :)) Koselig. :))

Hesten kom på døra i dag (jeg bor på landet, her kommer postmannen på døra om det ikke passer i postkassa!) og den er nyyyydelig! Storesøster kommer ikke før til torsdag og jeg klarte ikke vente med å se. ;)

Ha en fortsatt god helg. :)

Vibeke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...