torsdag 7. mai 2009

2 prosjekt down...1998 to go..

Selv om jeg satte symaskinen min igjen hjemme, er jeg ikke arbeidsløs!Jeg har tusen ideèr og ting som jeg har lyst til å lage, det bobler snart over i hodet mitt! Så nå som symaskinen har en velfortjent pause, har jeg i gjengjeld funnet fram strikkepinnene og heklekrok! Det første prosjektet mitt ble Vesketøfler, søte og lettlagede tøfler som ligener på en liten veske når de ikke er i bruk!Dette er mitt par, har et i produksjon til Spurven også!



Golvteppe på rommet til Spurven tenkte jeg å hekle selv, men med god hjelp fra mamma. Er ikke så stø på den heklingen, så trenger litt starthjelp fra henne!Planen er å hekle 35 bestemorsruter, så vi har 33 igjen nå ;) Er jo sånt som er hyggelig å sitte å tusle med på kveldstid, bare jeg får dreisen på det. Har skjønt at det med hekling krever en viss teknik. Føler meg litt klønete, men øvelse gjør mester, oder was?? Så det trengs myyye trening før jeg i det hele tatt kan kalle meg heklekyndig, men gir ikke opp helt enda. Har noen ruter igjen å øve meg på :) Må lære meg "heklespråket" også; luftmaske, halv stav, staver.....Her er den aller første ruta vår!Og det som skal bli den ene vesketøflen til Spurven til høyre! Så nå må jeg gå å hekle videre! Føler det er en viss fare for at jeg får dilla på hekling også, er jo så utrolig mye fint man kan hekle!!
He en finfin torsdag!
Klem

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...