lørdag 14. juli 2012

Gråværsdag-aktivitet

Sommer, sa du? Bare på kalenderen....Ikke mange innlegg rundt om på bloggene om sol, sommer og utendørs idyll. Så det er vel likt over hele fjøla! Sure greier. I morgen kommer svigers hjem fra ferie på Rhodos, hvor de har uff-et seg over 40 grader! Blæh...kan ikke det ha vært litt mer rettferdig delt da? Om vi hadde fått bare 10 grader med Rhodos-folka, så hadde de jo fortsatt hatt det  varmt og godt med 30 grader og vi hadde hatt 22 grader og vært strålende fornøyd! Innbyggerne der klager på tørke og trenger nedbør, her er vi drittlei av å tasse rundt i allværsjakker og støvler- vi lengter etter sola. HUDEN min lengter etter sola! Sunkissed?nix! Kefirblå?på grensen til det. Jaja, får trøste meg med at rynkene uteblir (?)(ihvertfall kommer de ikke fra ekstrem soling)
Vi har likevel kost oss inne i dag. Jentene har helt dilla på klistermerker. Og vi sitter alle tre helt fordypet i de bøkene hvor vi kan innrede hus :)


Bøkene har kjempefine illustrasjoner av hus og uteomåder, og det følger med klistermerke-ark med mennesker, møbler, dyr, mat ++
Vi satt en hel stund og lagde "møblerte hjem" med mor,far, unger og kjæledyr. 
Jeg må jo ærlig innrømme at jeg gjerne ville ha litt styring på hvor møblene ble plassert, men tok meg i det mange ganger og lot jentene få bestemme. Tror jeg må få meg en egen bok, så jeg kan sitte å klistre etter jentenes leggetid!
Tilogmed Stella som ikke ha ro på seg å sitte mer enn et halvt minutt, satt som en engel og klistret lenge. Det havnet en hest på taket og en traktor opp-ned på enkelte sider hun klistret på, men vi lagde bare morsomme historier av det. :)
Disse klistermerkebøkene er kjøpt hos ARK i Ålesund, og er av merket Depeche. 
Både liten og stor gir tommelen opp! :)

Ha en koselig lørdagskveld!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...