søndag 12. april 2009

Sofabord..

Med tid og stunder skal vi ha oss ny sofa...jo før jo bedre egentlig. Den gamle (en blå stoffsofa) er klar for utskiftning, den er knekt på ene siden og ikke fin!!Nedsigen er den også, ikke god å sitte i og lav sittehøyde på den. Som dere skjønner jeg er ikke fornøyd med den lenger...egentlig aldri vært noe fan av den. Den ble med Mannen i mitt liv inn i dette forholdet. Så den er 7-8 år gammel. Det er vel en bra levealder for en sofa det...eller? ;) Finner stadig påskudd for å kjøpe ny sofa, og over beskriver jeg jo mange gode grunner til det...¤kremt¤ :)
Personlig ønsker jeg meg en lys grå eller lys beige sofa. Men vi har erfart med en liten i hus nytter det ikke med stoff sofa, og spesielt ikke lyse stoffer. Spurven var en "gulpe" unge når hun var spedbarn, hun skvellet alltid etter hvert måltid, og det gikk ofte utover sofaen. Så da ble vi enige om at skinnsofa var tingen, mørkbrun skinn sofa, nå mens vi har små barn med klissete og skitne små hender. Vi har sånn ca siktet oss inn på èn sofa, men nå er jeg på jakt etter det perfekte sofabordet...
Jeg forelsket meg i dette bordet fra Riviera Maison

Dette er 60x60 cm, ment som sidebord. Men jeg tenkte at det kunne vært fint å ha to slike bord ved siden av hverandre, så blir det på størrelse med et sofabord.
Ta en titt på denne siden, mange flotte ting.
http://www.rivieramaison.com/shop/

Bordet finnes også som spisebord. Flottflottflott:) Hadde ikke sagt nei takk til denne spisestuen, syns fargen på stoltrekkene var kjempefin. Hm...kanskje jeg skulle prøvd å sydd noe slikt?Tror egentlig det blir litt for avansert for meg, men det kan helt sikkert kjøpes....Alt kan kjøpes, kan det ikke? Utenom lykke og kjærlighet, sies det. Men det er mange ganger jeg føler lykke når jeg kjøper noe...ja, vet at det høres litt overflatisk ut..men det er sant...shopping gir lykkefølelse...;)
En dag når kontoen min bugner over..(som jeg håper blir snart...) skal jeg ta meg en skikkelig shoppingraid i denne butikken i Ålesund, Karisma Interiør http://www.123hjemmeside.no/Riviera
Her er det utrolig mye fint. En butikk med både møbler,tekstiler, tapeter, te/snop og småvarer. Her er litt bilder fra butikken hentet fra hjemmesiden deres:
Denne stoler ser sååå god ut å sitte i....¤ønsker seg¤

Når jeg er inne på sofabord, kunne jeg tenkt meg dette bordet også. Sofaen også for den del....:) Det første favorittbordet mitt står her oppe i venstre hjørne!
Kjempefine rokokkostoler. Hadde jeg hatt en større gang, så ville jeg gjerne hatt de to stolene og bordet i den gangen :)
Som dere ser vil jeg ha det meste! :) Er klar for litt nytt nå i hjemmet, ivertfall i sofakroken!Får håpe på telefon fra Hamar snart...
I morra er det siste påskeferie dag. Mye jobbing i uken som kommer, så får prøve å utnytte fridagen! Det håper jeg dere andre gjør også og får en finfin dag!
Natta!:)

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...