fredag 24. april 2009

Jeg har fortsatt ikke flyttet heeelt hjemmefra, har mange ting i esker og poser hjemme hos mamma og pappa enda. Men det meste er ting og klær som jeg ikke bruker, men heller ikke vil kaste. Og en av de tingene som jeg har hatt liggende der, uten å vite at den var min, var denne Rikke-dukken, som jeg har arvet fra min oldemor. Jeg har trodd at det var mamma som har arvet den, men det var jeg, juhuuu:) Nå sitter den i vogga på stua vår, får håpe den får sitte i fred for Spurven! Hun kommer nok til å ville knipe litt i den når hun ser der er noe nytt i vogga!
Den har ikke orginalklærne på, men det er min oldermor Alette som har heklet de klærne som hun nå har på seg! Syns den er søt, og veldig fin for å være rundt 70 år. Hun kjøpte den i voksen alder, for hun ville så gjerne ha seg en dukke. Litt andre tider den gang, hun hadde sikkert ønsket seg en dukke siden hun var liten og i voksen alder hadde hun råd til den. Nå tildags har jo barn opptil flere dukker på en gang....

Syns det er spesielt å arve, for da har gjenstandene er verdi for meg, siden de har en historie sammen med noen som jeg er glad i. Slik som denne oppskriftboken fra farmorDenne oppskriftsboken er fra den tid man skrev "Chocoladekake", "ægg" og det måles i pound. Skal kikke mer grundig gjennom den, og kanskje prøve meg på farmors berømte Munker :) Mammas syskrin er også kjært arvegods. Det har hun hatt siden hun var liten, så det er ca 55 år gammelt. Og fullt av gamle, sjarmerende knapper hun har spart på opp igjennom livet fra hun var liten jente.


I morgen er det to loppemarkeder her i området. Men jeg bør nok melde pass på begge. Her har jeg gitt meg selv kjøpestopp. Har for tiden mange oppussingsprosjekter på tidligere innkjøpte lopper, så akkurat for tiden trenger jeg ikke mer arbeid...Må få litt orden på det jeg har først. Selv om det klør i fingrene og jeg har utrolig lyst å bare ta en liten tur å titte. Meeeen jeg burde ikke....Og en annen ting er jo at jeg må sile det jeg kjøper, litt og litt må inn i leiligheten på en gang, så Mannen i mitt liv ikke får hetta!! Litt loppisdrypp ab und zu merkes ikke så mye, enn om en kommer med alt på en gang. :) Det er min taktikk for å få leiligheten vår litt hvitere og chabbyere :)

Ha en god fredagskveld videre! Jeg skal sy!:)

1 kommentar:

Emmas Verden sa...

Hei :)
Så fin blogg du har ;)
Masse fint både gammelt og nytt..jeg er extra glad i gamle ting med sjel..
Det rosa bordet ble kjempefint til lille snuppa!!
Kos deg med symaskina!!
Klem Anne***

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...