mandag 13. april 2009

Min sommerfugl, fly inn, fly inn

Min sommerfugl, fly inn, fly inn!
Varm deg ved vindusrosens kinn!
Tro solen ei ennå! Dens gløden kun lokker
troløs deg i døden.
På taket sitter traurig stær;
Mer klok enn du, den vet, det er
ei gress det bleke skjær der ute.
Fly inn og gjem deg bak min rute!

Fly inn, og sett deg på min penn
Da blir den from som du igjen.
Da gjennom den skal mine drømme
i all din uskylds skjønnhet strømme

Wergeland og de yngste” Tell forlag 1945

Sommerfugler noe av det vakreste som finnes! Noen har en ting for engler, noen for kaniner og jeg har en ting for sommerfugler!
De virker så lystige og bedagelige. Bare svever rundt fra blomst til blomst, og nyter livet! Er nok ikke sånn "in real life" for en sommerfugl, men slik kan de virke for oss som ser det hele fra utsiden...Og ingenting er mer sommer enn synet av en sommerfugl (kanskje derav navnet :) )ÅÅ..sitte å spise jordbær og fløte mens sommerfuglene svever rundt forbi!!Sukk...og selvfølgelig strålende sol!!Da er det sommer!

En sverm av sommerfugler har tatt bolig her inne hos oss, til det blir varmt nok til å sveve ute i det fri...De har spredt seg litt rundt om i leiligheten
I stuen har sommerfuglene sin tilholdsplass på fugleburet I gangen pryder de Fil de Fer lysestaken. Er egentlig en adventsstake. Men kan godt brukes hele året, kan pyntes med ulik pynt alt ettersom årstid og høytid. Kjempefint med frukt på også, og man kan ta av den ringen der lysene sitter på. Da blir den et fint serveringsfat! Funksjonell sak! :)

Spurven har også fått besøk av sommerfuglene. De henger i himmelen over sengen hennes. Hun syns det er veldig stas med de sommerfuglene der.."OOOOoooo" sier hun og peker på de når hun står opp om morningen! :) Vil veldig gjerne holde og ta på, men da hadde nok fjærprakten blitt litt rufsete i kantene vil jeg tro! Så bare se ikke røre:)

Deler av svermen har også funnet veien til kjøkkenet. Her har de strategisk plassert seg i lysestaken som henger over bordet, så de ikke går glipp av et eneste måltid! :)


Nå er påskepynten ute og våren/sommeren på vei inn igjen!Ut med gult , inn med rosa, lilla, blått, grønt, og hvitt! :)

Ha en fin dag!
Klem

2 kommentarer:

moa sa...

hei,hei -
og 1000 takk for koselig kommentar fra deg på bloggen min!
og er så enig med deg - sommerfugler er så vakre..
..fortsatt fin kveld

klem

AK sa...

hei! Så du hadde meg på blogglisten din, så koselig! Jeg har ikke vært innom denne bloggen før,men den var kjempefin så jeg kommer tilbake her og legger deg til på lista mi også! og jeg er kjempekresen,hihi!;)Ha en fin dag! Klem AK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...