fredag 29. november 2013

Dagens minioutfit: Nesten, men ikke helt..

Etter 6 mnd kan jeg med stolthet si at jeg har strikket min aller første genser med mønster!Fra før har jeg bare en Skappel-genser på merittlisten for hjemmestrikkede plagg.
I sommer bega jeg meg ut på ukjent sti, nemlig å strikke noe med mønster...
Lysten til å gjøre det kom etter å ha sett den kjempefine genseren som Christina`s Handmade laget til sin lille gutt. Den kan du se HER. Skal vedde på du får lyst å strikke en du også, så fin er den at den bringer fram strikker`n i oss alle :)
Det skulle være en rundstrikket Marius-genser med mønster strikket med vrangmasker. Og det ble jo en genser, men om jeg kan sette Marius foran er kanskje ikke riktig. For mønsteret ble ikke helt slik som Christina så fint strikket det.....Jeg kan si at denne genseren er laget i samarbeid med Harry Hole. Slik at det å følge med på mønster og følge med på lydbok samtidig kan føre til at  man lager sitt helt eget mønster. 
Tyllskjørt og strømpebukse fra Noa Noa Miniature/  Støvler fra Celavi

Lille stjerna vår var superhappy med å få seg ny genser, og bonus var jo at den passet også. (for prøvelapper på strikkefastheten gidder vi jo ikke å strikke...).
Så summa summarum så ble det genser av det, men ikke helt som tenkt. Men varm, myk og lun er den uansett, så den blir nok tatt til bruk i vinteren!
Neste prosjekt er allerede på pinnene!

Har du noen strikkeprosjekter på gang?






2 kommentarer:

Christina's Handmade sa...

Så gøy! Den ble kjempefin Maren! :) Og det var jammen ikke enkelt å strikke mønster ensfarget altså, mye vanskeligere enn med to farger å følge mønsteret! Så stor klapp på skulderen til deg :) :) Nydelig var den:)

Living laVida sa...

Tusen takk, Christina! Kjekt å høre det fra deg, siden du er strikke-guruen min! :)Jeg var på nippet å ringe deg flere ganger, for å høre om jeg var på rett vei. Ser nå på det ferdige resultatet at enkelte plasser var jeg nok på heelt feil vei, men som jeg skriver; det ble jo en genser til slutt!
:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...