mandag 11. november 2013

Katrin Plus Kitchen 75


I dag kommer jeg med et ganske så bra (syns ihvertfall jeg da) tidsklemme-tips! :) 
Jeg bruker max 10 minutter på badet om morgenen, og da får jeg tatt sminken. Håret blir satt i en tut, hesthale eller en flette. Håret er siste pri, og jeg får ihvertfall aldri til til å krølle eller glatte ut, det kan bare glemmes. Så da må man ta natten til hjelp. Og hva gjør man om man ikke har de rette krølle-remediene for hånden? Jo, man tager hva man haver! Nemlig Katrin Plus Kitchen 75. Høres fint ut, nicht war? Det er ikke noe mer fancy enn tørkerull...
Så det du gjør da er at du ruller deg noen ruller av papiret, og ruller det på håret som det skulle vært vanlige papilotter. Jeg hadde nyvasket, tørt hår. Tok litt hårskum i før jeg rullet opp håret.
Når du har rullet opp papilottene, så knyter du dem, stram godt til så de sitter.
La de være i over natten og når du da tar dem ut morgenen etter ,har du fine korketrekkere :)
Om du ikke ønsker det SÅ krøllete som korketrekkere, så drar du fingrene igjennom håret flere ganger til du har den "looken" på krøllene som du ønsker.
Jeg dro en hel del i håret før det tilslutt ble seende slik ut. 
Fine beachwaves-krøller og volum jeg ellers bare kan drømme om! 

Gøy med slike ting som funker og som ikke tar lang tid, og ikke minst koster all verden!
Krøll i vei! :)

(Må bare beklage den dårlige kvaliteten på bildene! De er tatt med mobilkamera i flouriserende lys, som gir dårlige farger og kvalitet. .Men er ikke helt i blogg.modus, så glemmer å ta bilder med vanlig kamera, og da er mobilen "redningen" i siste liten )

1 kommentar:

loftkroken sa...

Hei på deg :))
Så flott den stjerna ble,kanskje jeg må prøve meg på det :)
Super smart med papir papilotter :)
Manne flotte innlegg hos deg :)

See you!

Bente

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...