torsdag 14. juni 2012

Alltid beredt!

Jeg spinner rundt meg selv her, usikker på om jeg har fått med meg det jeg trenger til ferien. Jeg har dobbeltsjekket koffertene flere ganger for å sjekke om alt jeg har tenkt er med. Men om noe er glemt er det jo ikke krise heller!
Men jeg er litt perfeksjonist, og vil gjerne ha det meste på stell også på ferien!
Men noe av det viktigste, syns jeg da, er å ha med medisinsk utstyr når man er på tur med barn. Og ikke minst ha det lett tilgjengelig. 
Jeg har alltid liggende plaster, stikkpiller og antibac i stellevesken, den er stort sett alltids med meg og ungene. 
Årets medbrakte medisinskrin består av 
  • Paracet (stikkpiller til barna, vanlig type til voksne)
  • Strips - førstehjelpstape for små flenger og kutt
  • Sårvask- våtservietter med rensende effekt. Veldig greit å ha i vesken når man er på utflukter el. plasser hvor man ikke har pyrisept eller vann lett tilgjengelig. Knær og ben er litt mer utsatt for skrubbsår i disse tider, nå som langbuksene er lagt på hylla. 
  • Pyrisept-spray- gode gamle pyrisepten i sprayflaske, smart fordi unngår direkte berøring av såret.
  • Tupfere- sterile kompresser til rens av sår. Ligner på bomulldotter, men loer ikke og etterlater heller ikke noe i såret. Kan også brukes til vask av ømfintlige områder, som øyne.
  • Postafen- for reisesyke! Et must for oss som har ei som kaster opp etter 20 minutter i bil. Vi lurer det i ho med å skrape opp litt saft-is (slush-lignende) og putter tabletten oppi. Da er det så kaldt at det bitre smaken ikke kommer så godt frem. Vi har prøvd med juice, yoghurt, syltetøy og saft, men ho har alltid kjent ekkel smak og ville ikke ha mer. Men is-trikset har funka de siste gangene!  
  • PLASTER- må ikke glemmes!! Dere som har barn vet jo hvor mye trøst det er i et plaster! Alt blir bra bare man får plaster på, selv om det ikke er noe blod, bare fikk  vondt! Jeg fant noen fine og gøyale plaster på H&M, Barbapapa og Little Twin Stars. Blir nok stas å få på et slikt om uhellet skulle være ute!:)
Hysterisk mamma tenker kanskje noen, men jeg syns det er viktig å være forberedt. Ting skjer så fort med de små. De er veldig aktive og om de da skulle falle og slå seg, så er ikke hjelpen langt unna om man har med seg rense-vaskeserviett og plaster i strandbagen eller vesken. 

Og mens vi er inne på den medisinske tematikken så skal jeg da kickstarte ferien med et besøk på tannlegen i morgentidlig....IIIIIKK!!
Skikkelig surt å ta et stort jafs av feriebudsjettet før vi i det hele tatt har kommet oss avgårde!
Jaja...et nødvendig onde! Godt når det er gjort, et år til neste gang, om jeg har nullhull vel og merke! :)
Nå er det natta!


Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...