lørdag 29. januar 2011

På trappene

Jeg har fått noe nytt å kverne på i det siste. Vi skal nemlig innrede loftet vårt!!Joy!Har villet gjøre det lenge, siden plassen i den leiligheten vi har skrumper inn, ettersom familen vokser. Utrolig hvor mye som følger med disse små personene...de tar ikke så mye plass selv, men alt som hører med av utstyr og leker fyller opp hver en ledig krinkel og krok :)

Vi bor i et gammelt hus, med 3 etasjer (4 med kjelleren, men den er ikke beboelig). Vi bor i 2.etasje, og har et råloft til disposisjon. Vi tenkte en stund å lage utleige-leilighet, men nå har Mannen i mitt liv endelig innsett at vi trenger med plass og at loftet skal inkluderes i vår leilighet! Hipphurra, jeg ble gla`! :)
Men mye må ordnes får vi får startet på selve loftet. Taket må skiftes utvendig og isoleres innvendig, golvene må rettes av og isoleres. Og vi må finne ut hvor vi skal ha trappen opp, uten at det stjeler mye plass fra noen av de andre rommene vi allerede har. Så jeg har vært på trappejakt, å finne den beste trappen uten at den ruver for mye!

Dette eksempelet er det som er mest aktuelt, og ganske likt kroken der vi har tenkt å ha trappen opp til loftet.

Denne også hadde passet fint inn, og den ser ut som den ikke tar så veldig stor plass.

Denne type trapp passer også, men spørs om den tar litt mer plass.
Ikke så lett, vi lurer litt på å lage trappen selv også, men greit å titte litt rundt etter inspirasjon.
Blir ivertfall veldig greit med mer plass! Gleder meg til å innrede og planlegge interiøret!
Åh..det glemte jeg å si; Jeg får meg kontor/ SYROM på loftet!! :D
Ha en super lørdag videre!
:)

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...