mandag 9. november 2009

Etterlysning;englespill

Jeg leter i år,som i fjor, etter sånn gammeldags englespill. Et samme som på bildet;

Med gammeldags mener jeg når jeg var lita :)
Husker vi hadde det stående på peisen. Mamma har ikke det lenger, da pappa ble tullerusk av den plingingen som ble, så englespillet ble tatt ut av mammas julekolleksjon:) Jeg syns å huske den plingingen var koselig, men kanskje jeg skifter mening etter å ha fått det i hus. Men den risikoen er jeg villig å ta! Ser for meg det hadde vært en kjempesøt borddekor på julebordet eller at det står å plinger i vinduskarmen!
Så om noen vet om butikker som selger slik, så gi gjerne et lite vink! Så at Jysk hadde noe lignende, men vil gjerne ha den gode,gamle sorten! Og gjerne i sølv!!

I dag blir det Lipstick Jungle på meg!!Juhuu :)

4 kommentarer:

Inga Helene sa...

Jeg husker også denne! Vi hadde en sånn hjemme. Nå har jeg kjøpt en ny en på Bohus, nettopp på grunn av plingingen, dvs den nye plinger ikke :-)

Ha en fin kveld! :o)

Lisa Cecilie sa...

de er kjempefine! jeg også ønsker meg en slik! :) så en miniutgave på en ting-butikk :)
håper du finner en slik du leter etter :)

klem

Therese fra huset med de rare i sa...

Å slike husker jeg vi hadde når jeg var liten også.. Jeg mener og tror at jeg overbeviste min mamma om at det der bare var søppel for noen år siden- Tenk så mye dumt jeg har kastet opp igjennom som jeg hadde elsket nå!!! Huff

Anonym sa...

De englespillene er jo noe av det mest julenostalgiske som finnes. :-) Jeg kjøpte et englespill som det på bildet ditt i fjor. Mitt ble kjøpt på sesongavdelingen på Glasmagasinet (i Oslo). Har ikke sett det i sølv, dessverre.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...