torsdag 6. august 2009

Flowerpower

I dag har heimen fått seg en blomstrende fornyelse! Og det trengtes virkelig, det var en uttørket velkomstkomitè som møtte oss da vi kom hjem fra ferie! Selv om det er håp for de ferieforlatte plantene, så er det alltids greit å freshe opp heimen med litt friske og fine blomster!:)
Så ta dro Spurven,mormor og jeg til Plantasjen for å handle inn og fylle de tomme blomsterpottene våres! Planten som nå pryder kjøkkenbordet; Platycodon Grandiflorus...ja, det finnes sikkert et enklere navn på den. Planten og navnet er ukjent for meg, men jeg er heller ikke den argaste plantekjenner heller da... Fin er den iallefall:)
I vinduet på gangen får en søt liten potterose (den blomsten kjenner jeg...;) )stå og betrakte folk som farter forbi.
I det ene stuevinduet har jeg plassert en orkidè og en hjerter på en snor (tror jeg det heter?). Jeg har lenge kavet med å få til at en annen orkidè til å blomstre på nytt. Men med mine nokså lysegrønne fingre så må jeg nok se slaget som tapt, og at den orkideèn har tydeligvis gjort sitt for meg. Så da gjorde jeg det enkelt og kjøpte meg en splitter ny en ;) Hjerter på en snor-blomsten har jeg hatt en stund, men den begynte å vokse seg så lang, så litt blomstertrivsel har her jo vært da ;). Så når den var så lang, kjøpte jeg en slags kule så jeg snurret den rundt. Ble feiendes flott det! Kulen kjøpte jeg på Emmas verden. Det samme gjorde jeg med de to søte sink krukkene her:

De passer perfekt på kjøkkenet mitt, syns de er kjempe skjønne! En mini-orkidè gjør seg bra oppi her. Og telys i den lille. Gleder meg litt til å kunne tenne stearinlys og krype under pledd på kveldene,når høstmørket kommer. Så noe positivt er det med høsten :)

Jeg har i tillegg til disse blomstrene kjøpt plantegjødsel og orkidè gjødsel, så nå skal det virkelig blomstre her i heimen :) Håper bare jeg husker å bruke det....

Ha en fin kveld!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Så fine blomster du har kjøpt deg! Vi kom hjem fra ferien på mandag. Her var det også total tørke blandt alle plantene, men jeg har enda ikke vært og kjøpt nye, så her ser det litt stusselig ut. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...