fredag 25. januar 2013

Black lace

Selv om overskriften kan indikere det, skal vi ikke ta en titt i undertøyskuffen!
Men jeg skal vise dere en liten gjør-det-selv.
Mormors små blondebrikker har gått over til "the dark side". Jeg har farget dem med svart tekstilfarge, og planen var at de skulle bli helt svarte. Men de ble mer caaarchoal, men det ble greit nok :)
Etter fargingen kokte jeg opp sukker og vann, lot det stå og småkoke til vannet var litt seigt. Da puttet jeg småbrikkene oppi, lot de trekke i sukkerlaken. Finn små skåler el.lignende som gir de små brikkene en passelig krumming. Trykk de godt nedi skålene og la de stå et døgn eller to, ihvertfall til de er helt stive.
Når brikkene var stivnet, puttet jeg dem på en lysslynge. Lysslyngen kjøpte jeg før jul hos Indiska. 

En dekorativ og søt (men likevel litt tøff) lysslynge!
Duftlysene fra TineK anbefales, de lukter nydelig!!
Dette heter White tea and ginger.
Ha en finfin fredag!

3 kommentarer:

Trude sa...

Så stilig!!!

Trude sa...

Så stilig!!!

Christina's Handmade sa...

Du er så utrolig kreativ, hadde jeg aldri kommet på! Du lager så mange flotte ting altså! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...