torsdag 29. november 2012

Utestue

Vil gjerne invitere dere hjem til mitt barndomshjem, og inn i mine foreldres nye utestue! 
Nå som pappa har blitt pensjonist (AFP), så har han flere prosjekter på blokka. Først ut var utestuen. Den ble påbegynt i sommer, og nå står den ferdig!
Her er vi og inspiserer nybygget tidligere i sommer!
Utestuen er forlenget ut fra verandaen.
Jeg har glemt å ta bilder etterhvert, så derfor får dere bare se bilder av den helt ferdige stuen. Men det er jo det som er gøyest! :)
Pappa har gjort utestuen fiks ferdig helt fra grunnen av og til helt  nøkkelklar, og mamma har stått for interiøret. En ganske vanlig og grei arbeidsfordeling i de fleste hjem , vil jeg tro! :)
 Velkommen inn! 
Koselig inngangsparti, malingen kommer på til våren!:)
Lyst og delikat på dagtid, og lunt og koselig på kveldstid. 
Vinduene på endeveggen er gamle jernvinduer, blytunge greier!De gir stuen et røft preg!
Gulvet er lakket i patinagrå.
Mamma har hentet frem saker fra loft og kjeller, og som jeg har sagt før;man bør aldri kaste noe, man vet aldri når man kan få bruk for det igjen (og ikke minst; trender går i sirkler, det meste kommer alltids tilbake!)
Slik som denne ugla med lys i, som min bror hadde da han var liten. Ugler er jo å finne i de fleste interiørbutikker for tiden, så denne er høyst moderne nå igjen!
Flott dekor på veggen, gamle vindussprosser i betong. God idé å feste på de kjempestore lysestake-klypene.
Her er en annen pensjonist-syssel pappa har satt igang med; bilderammer av drivved. Jeg syns de er kjempestilige!
Drivved kan man også bruke slik:
Som en vegglampe!

Koselig plass, ikke sant? 
Her finnes peis, så man kan sitte å kose seg vinter som sommer. ( Og med de somrene vi har hatt i det siste, trengs vel det fyr i peisen hele året!)
I morgen er det siste dagen i november,
 og her gledes det seg til lørdag og åpningen av første luken!
Er du klar til advent?

1 kommentar:

Ruths datter sa...

Kjempekoselig. Tror jeg må låne denne mannen.
Klem

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...