torsdag 27. juni 2013

So 90`s

Vi har kommet såppas langt inni i 2000 tallet nå at 90-tallet har tatt over for 80-tallets nostalgi!
Før var det 80-tallsfester, både i russetiden og som tema på fester. Nå er det jammen meg 90- tallet som har tatt over. 
For meg som er født på 80-tallet, husker jeg svært lite fra den gang. Har stort sett hentet inspirasjon til utkledning på bilder ol. BALL- genser,  opprullet jeans med tennissokker i basketsko; slik gikk jeg kledd på 80-tallsdagen da vi var russ.:)
Men 90-tallet derimot husker jeg masse i fra! Det var tiåret da jeg tok permanent i luggen (ja...bare luggen...), vi tørket roser og la dem på toppen av vitrineskapet, laget dekorasjoner med tørkede blomster og frukter, surret såpestykker i silkebånd og festet båndene med knappenåler med perler og hadde de som pynt på badet, vi hadde HIP-HOP bukser,H20 joggedresser, CAT-sko, rommene var malt i to farger; flaskegrønn oppe og burgunder nede med en matchende bord i midten,  var medlem av TL-klubben (Tuppen&Lillemor), Beverly Hills 90210.
Og ikke minst:jeg ELSKET New Kids on The Block!!
Her er farfar og meg,  jeg med min godt brukte NKOTB genser, ca 9 år! Det ikke så lenge siden jeg kom på denne genseren, lette etter den, men den er nok long gone nå!
Så da fikk jeg ideèn til å lage mine egne print, en hyllest til mine 90-talls helter :)
Hangin`Tough CD`n hadde jeg enda (har ikke helt gitt slipp på den gode gamle måten å spille av musikk på...). Med en scanner, kopiark for strykemerker (kjøpt på Clahs Ohlson) og en hvit genser så fikk jeg meg en ny NKOTB-genser! 
Og mens dette sto på, lyttet jeg litt på CD`n, og jammen kunne jeg tekstene enda ;) 
Hørt de endel ganger før, ja!
Buksen på bildet er også hentet rett fra 90-tallet. Kjøpte den etter å ha sett Sarah på Models INC- serien (flere som husker den serien?) ha en sånn bukse med bukseseler....Nå har den fått ett nytt liv i 2013 :)
Har laget meg en t-skjorte også, med medlemmene i NKOTB i preferert rekkefølge. 
Her tronet Jordan McKnight min liste!...sukk :)

Da er det bare å sette igang med å lage gensere og t-skjorter med dine barndoms-og ungdomshelter!
:)
Har du noen 90-talls minner?

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...