tirsdag 11. juni 2013

Dagens minioutfit- Skater skirt

Redesign og syom- bølgen har virkelig truffet meg den siste tiden. En bunke med klær ligger klare til å syes om, og skal bli både noe til meg og til jentene. Øverst på denne bunken lå denne buksa her;
Den er kjøpt i Dublin i starten på 2000-tallet, men har likevel blitt omtalt som 80-talls buksa. Nå har den lagt på loftet i en 10-års periode, og den ble prøvd på igjen og ikke lenger så kledelig. (Var den noen gang kledelig, egentlig?!) 
Lurte på å sy skjørt til meg selv, men var litt lite stoff å ta av til en voksestørrelse.
 Så da ble det skater-skirt til Vida.
Hele buksa ble partert og sprettet opp, for å så syes sammen igjen. Ihvertfall benlengdene. 
Og slik ble resultatet;
Da jeg sa at det kaltes skate-skjørt, så var det bare å finne frem skateboardet, her skulle det være gjennomført må vite :)
Men selvfølgelig som de fleste nye skjørt og kjoler, måtte dette også igjennom dansetesten; om det svingte rundt! Og det gjorde det! Status;godkjent :)

Den neonrosa t-skjorta med Jerry på kan kjøpes HER!

Om du har lyst å prøve deg på et slik skjørt så må du se denne tutorialen her:
Kjempebra forklart og vist, enkelt og greit. 
Dette blir nok ikke det siste skaterskjørtet her i huset. Disse er også fine å bruke når man skal sy en kjole.
Det vil nok komme flere syom-prosjekter fra meg her på bloggen! Har mange planer og ønsker om å sy masse :)

Ha en fin tirsdag!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...