lørdag 10. desember 2011

Memini matbokser og andreboksebruksområder

Hos Lille venn selger vi de utrolig søte matboksene fra Memini med forskjellig tekst på. Vi har inne de med storebror/lillebror og storesøster/lillesøster. Nytt er de like så søte termosene i samme serien!

Termosene rommer 350 ml og koster 179,-
Matboksene koster 99,-
Selv om de kalles matbokser kan de gjerne brukes til så mange andre ting også! De ser jo ut som små kofferter og er perfekte til oppbevaring av små ting! Jeg er skikkelig fan av oppbaveringsbokser, man kan ikke få for mange av de! Særlig ikke når man har små barn med tusenvis av småleker, da er det godt å kunne sortere dem vekk i bokser og dermed lettere å rydde også! Vi har mange småbokser til jentene! Nesten sånn at jeg må ha en boks til boksene ;)
Mine to jenter har fått seg hver sin matboks, men jeg har brukt dem som en "Keep-safe- boks". Jeg har tatt vare på mange småting helt fra fødselen av, som det lille båndet de fikk rundt håndledd og ankel ved fødselen, en liten lue som Vida fikk med jordmoren sin på fødehjemmet, den første feriebilletten, de første "skoa", den første smukken. Ting som jeg blir litt rørt av å se på og som jeg gjerne vil ta vare på til begge to!
Disse boksene står høyt på hylla på barnerommet, slik at tingene ikke blir fiklet så mye med! (Får håpe de holder i en evt. brann, skulle vel helst hatt en brannsikker safe til slike ting som har en sentimental value og bilder!)
Og her en dag da vi satt og tegnet, fant jeg ut at de skulle hatt hver sin boks til tegnesakene.
Vida sine tegne stifter er myke gelestifter, så de er lett for Stella og bite av eller å ødelegge ved å trykke fingeren i de. Derfor har ho fått egne Baby Jumbo fargeblyanter; ikke giftige å spise,de er lette å vaske av både på klær og møbler, og de har en passelig størrelse for en liten hånd. Og ikke minst de er passelig harde, slik at det er lett å tegne med de men det er ikke så lett å bite de av....for hun der spiser på det meste ;) Jah, en liten avsporing der fra matbokser til fargestifter! Uansett, så kan disse boksene også brukes til et slikt formål; å skille mellom storesøsters/storebrors og lillesøster/lillebrors ting!
Et supersøtt tips er å gi denne boksen til en ny lillebror eller lillesøster fra et stolt storesøsken! Putt gjerne en søt body oppi, en koseklut,en liten rangle, smukk e.l oppi boksen! Tenk så herlig om den stolte storebroren eller storesøsteren kommer med en slik gave i hånden på fødehjemmet!Så kan man jo kanskje kjøpe en likedan boks til storebror og storesøster også etterhvert :)
Og om du bare vil bruke dem til matbokser, som det i utgangspunktet er tenkt, så kan du feks. finne frem litt tavlemaling og male innsiden av lokket slik at du kan skrive koselige beskjeder til din lille skatt slik som det er gjort her;


Skal ikke så mye mer til for å glede♥

Matboksene og termosene finner du i nettbutikken http://www.lille-venn.no/
God helg videre :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så fine de var ♥

anita sa...

Hei
Jeg elsker bloggen din . Og elsker nettbutikken!
Selv har jeg en beskjeden liten blogg (men ligger ganske høyt opp på topp lista i Bodø) jeg skriver om mine fem barn og livet som stor familie. Handler bade om små og store ting som skjer og innkjøp vi gjør. Ting vi ønsker oss og litt om hvordan det ser ut hjemme hos oss. Så skrev jeg nettopp ett innlegg om den flotte bloggen din å nettbutikken. men tenkte etterpå om jeg skulle spurt deg ført? huff jeg er ny i blogge verden og vet ikke om man må spørre om sånt først.
jeg ville iallefall satt stor pris på om jeg kunne få skryte av deg og nettbutikken og linke videre til deg. Slik at andre også kunne finne veien hjem til deg:)
Håper jeg ikke har gjort noe galt nå:(

Vennlig hilsen Anita Gundersen

anitajgundersen.blogg.no

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...