torsdag 9. juni 2011

Made by me

I håp om at jeg skulle få litt tid til overs til å sy litt, lånte jeg den nye sy-inspirasjonsboken Made by me- sybloggernes beste oppskrifter.
Og her var det jo mye fint man skulle så gjerne ha prøvd seg på....mye inspirasjon og flotte ting å lage. Det kriblet i fingrene!!Men i mangel på tid, så fant jeg vel den kanskje aller minste tingen man kunne sy i den boken ; i-phone etui....Jaja, kjekt å ha det :) Skal jeg fortelle deg hvorfor??

Jo, fordi jeg bruker Hands-free når jeg snakker i telefonen- ikke bare når man kjører (som forresten er påbudt) , men også ellers. Grunnene til dette er mange; det er jo ganske praktisk igrunn, for da kan man gjøre andre ting mens man snakker i telefonen. Feks legge sammen klær, lage mat, vaske opp...ja, to ting på èn gang er jo vi kvinner kjent for å klare. :)
En annen og veldig viktig grunn til å bruke Handsfree er at man unngår strålingen fra telefonen, som har vært fremme i media i det siste. Man tenker ikke så mye på det her og nå, men man vet aldri senvirkningene av dette.
 I tillegg til å bruke hands-free hører jeg også mye på musikk og radio på telefonen når jeg er ute å går tur. Derfor fant jeg ut at en slik mobilveske hadde vært midt i blinken til å ha telefonen i på tur ol. Jeg gjorde den litt annerledes med lang hank i stedet for en liten hempe som var på oppskriften. Så sydde jeg små hemper på hanken som jeg trer høretelefonene inn på.
Så nå henger mobilen rundt halsen min når jeg er hjemme og snakker i telefonen; No hands :)
Og den henger rundt halsen min når jeg er ute å går tur; No need for pockets :)
Oppskriften på mobilvesken er hentet fra UnePune
Har planer om å sy en mobilveske med et lite vindu i, så man kan se hvem som ringer uten å måtte ta opp telefonen av vesken...lenge leve latskapen ;)
Anbefaler deg å titte i denne boken, mye fint,kult og gøy man kan sy!
Da venter jordbær og vaniljesaus til kvelds! (nærmeste vi kommer sommer her...)


1 kommentar:

Nina sa...

Jeg må jo tilstå at jeg synes denne boka er sååå fin - vakker rett og slett. Jeg er jo litt innhabil også - ettersom jeg har bidratt med lappeteppet som er avbildet på coveret. Gleder meg til sommeren da jeg forhåpentligvis skal prøve ut flere av de fine oppskriftene boka har å tilby. Ikke denne helga - men neste er det lanseringsfest - og det har jeg aldri vært på - og gleder meg storveis ;).

Hilsen Nina ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...