torsdag 13. mai 2010

Vimpel-feber

Siden symotivsjonen nå er tilbake, bobler hodet mitt over med ting og tang jeg vil sy. Har hatt en del prosjekter liggende, som enda ikke er ferdig, for det er så mange ting jeg heller vil begynne på. Slik som vimpler. Det har jeg igrunn skullet sydd siden i fjor vår, men da også hadde jeg mange prosjekter, både i hodet og på lister. Men nå har jeg endelig tatt meg tid til å produsere vimpler, og flere er i anmars! :)
Denne vimpelen med sommerfugler er inspirert av en vimpel jeg så i fjor hos Laura Ahsley. Fant et bilde av den på nettet og tegnet etter beste evne av sommerfuglene. Syns den ble ganske søt jeg da! Nå henger den til pynt i butikken! På samme nettside fikk jeg også inspirasjon til å lage en bokstav-vimpel, ut i fra dette bildet under på Laura Asley sine hjemmesider. Både sommerfugl vimplene og bokstav-vimplene er fra Bella Butterfly serien.
Prince og princess-vimpler er planlagt, i tillegg til navne-vimpler. Den første navne-vimpelen laget jeg til en liten vennine av Vida som snart fyller 2 år.
Andre vimpelplaner jeg har i hodet er hjertevimpler, fly/seilbåt vimpler og engel-vimpel. Om det er gjennomførbart, vet jeg ikke enda. Det betyr at jeg må tegne sjablongene selv, så da spørs det hvor bra det blir :) Men det vet man ikke før man har prøvd!

I butikkvinduet har jeg hengt opp en 17.mai-vimpel, i rødt, hvitt og blått, de lager litt feststemning i utstillingsvinduet!
Deilig med en fridag i dag, flott vær også! Så vi har planer om å ta en båttur, om det er stille og fint på sjøen.
Håper alle dere får en flott Kr. Himmelfartsdag! :)

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...