mandag 7. desember 2009

Carl Larsson

(Christmas morning)
Noe som gir meg julesteming er Carl Larsons figurer og malerier! Syns de er så levende og koselige, de gir meg god stemning! Carl Larson er sammen med Elsa Beskow min favoritt, de lager bilder som man bare vil hoppe rett inn i! :)
Dette bildet feks" Christmas Evening", man kan nesten kjenne lukten av julemat, kjenne varmen og høre knitringen fra peisen! Nostalgisk jul!
Jeg har idag funnet frem litt julepynt, deriblandt Carl Larson figurer. De er en av mine favoritter å pynte med til jul. Liker så godt fargene på de og elsker stilen på klærne til Carl Larssons figurer :)

Jentefiguren er inspirert av dette bildet av Brita (en av Carl Larssons 8 barn), som han har malt:

Alle bildene av maleriene er hentet fra http://www.scandinaviantreasures.com/ ,hvor man kan se flere bilder av Carl Larsson og lese mer om han og hans liv.
Her pyntes det litt og litt hver dag, også vaskes det litt og litt hver dag. Det vil si at det pyntes liiiitt mer enn det vaskes da....;) Har vaska og rydda ut av kjøleskap, og avrimet fryseren i dag!Jeeeiii, godt med alt som er gjort!
Nå skal jeg bruke resten av mandagen til å sy litt! Tudeliduuu :)

2 kommentarer:

Ruths datter sa...

Ja C.Larson er bare så julete.Det ser så fint og høytidstemt ut i deres stuer og kjøkken.Den siste jenta på siden din er bare noe for seg selv.Ha en din mandagskveld

Blå-hvit samlemani sa...

Jeg kom akkurat på at jeg hadde 4 Carl Larsson bilder som jeg fikk da jeg var liten og ble medlem i Bokklubbens barn. Lurer på om de ligger hjemme på loftet hos min mor??

Må muligens ta en tur dit! De er så herlige de bildene..

Mine unger er for store til Elsa Bescow, men jeg samler på hennes bøker...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...