fredag 4. september 2009

Høst stemning!

Noe av det beste med høsten når kveldene blir mørkere og man kan tenne stearinlys inne! Levende lys er utrolig stemningsskapende, nesten sånn at man kan skru av alle elektriske lys og ha EarthHour hver kveld, for det er så utrolig koselig :)

Så ikveld har jeg tent lys på nesten alle rom, iverfall stue,kjøkken, gang og duftlys på badet!
Hengelysestken min på kjøkkenet gir flott lys!Her sitter også to turtelduer og flørter :)Mine grønne,skjønne telysestaker i stuevinduet!De gir et fint og behagelig lys!Det ene telyset lyste litt sterkere enn det andre, derfor er den ene litt mer opplyst enn den andre. Men det kommer seg litt etter litt ser jeg nå :)Spisebordet på stua er jo rommets midtpunkt, så her også lyser det med mykt levende lys!

Og sist må jeg vise dere heimens siste make-over!Vi har en kamin på stuen som sto der da vi flyttet inn, som hadde en forferdelig grønnfarge. Jeg ønsker egentlig å skifte ut hele hærligheten. Men siden ikke likvidene tillot oss å gjøre det på nåværende tidspunkt, valgte vi å gjøre det nest beste, nemlig å pusse den litt opp!Her er den før:

Så med litt emaljelakk og litt shinings, så ble den seende slik ut:
Jeg kunne tenkt meg litt lysere grå, men det fantes ikke. Så da hadde alternativet blitt å blande to farger selv, og det tok ikke jeg sjansen på. Men er vel fornøyd. Må bare gjøre det svarte litt blankere. Noen som har noe tips til hvordan eller hva jeg bør bruke for å få det svartere?

Har lyst på et kaminspeil oppå her, det tror jeg hadde passet!:) Men nå har jeg pyntet litt opp med dette:

Ønsker alle en god helg, kos dere i høstmørket!:)

5 kommentarer:

Hulda sa...

Kaminen ble virkelig flott! Tenk så lite som skal til, egentlig, før ting blir helt forandret. :) Herlig! Lyskransen din var også så fin, med de to turtelduene på. :)

Margrethes hus og hage sa...

Koselig med høststemning i stua :) Her tenner vi også lys og koser oss om kvelden!

Hilsen Margrethe

Therese fra huset med de rare i sa...

Så koselig med høststemning!! Her tennes det også mengder av lys hver kvel- utrolig koselig i tillegg til at det gir endel varme:) Kaminen ble også veldig flott!!!

Kreoline sa...

Vakker stemning med stearinlys, så sparer vi også strøm, hihi. Den ovnen ble flott, vi hadde en nesten lik hjemme når jeg var liten. Ha en fin søndagskveld, klem fra meg.

Anne sa...

Så morosamt! Me har ein prikk lik kamin i leilegheita som me leiger! Den er stova sin skamplett:( Så fin den blei hos deg etter litt makeover. Berre synd me leiger då...
Ha ein flott kveld!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...