søndag 28. juni 2009

Et kapittel avsluttet....

Forrige uke var min siste uke som pedagogisk leder i barnehagen der jeg jobbet i de 2 siste åra!Det var litt vemodig og trist. Men sånn er det avogtil, livet må gå videre, og jeg var klar for nye utfordringer. Så nå venter en jobb som miljøterapeut på en ungdomsinstutisjon. Tror man må prøve litt ulike yrker for å finne sin rette hylle i den store arbeids-seksjonen, jeg er fortsatt på leting etter min hylle...håper den dukker opp snart! :)
Som en "takk for meg" hilsen til personalet på barnehagen, laget jeg hver sin Tilda-figur. Alle figurene er forskjellige, de har hver sitt lille særpreg som jeg forbinder med hver enkelt av mine eks-kollegaer. Ikke noen dyp personkarakteristikk, bare småting som jeg ser på som litt typisk ved hver enkelt :)Fra venstre; den rocka/retro , hun har en kul rocka stil, prøvde å gjenskape det med en litt rocka kjole og converse sko og (barbie-)solbriller på hodet:)

Nr.2; jeg ville gjenskape den nydlige lilla kjolen hun hadde på julebordet vårt, den var hun så fin i!Hun har også fått litt barbie-assecoarer i form av en sølv veske ;)

Nr 3; den maritime, hun og mannen er ivrige båtfolk, og liker sjøen. Derfor passet det godt med en maritim stil til henne!

Siste i rekka; den chice, hun er alltid gjennomført i stilen, om det så er i joggeklær, så er det gjennomført fra topp til tå. Og hun liker å pynte seg, med øredobber,armbånd og smykker :)Her er sistedamen, hun ble laget litt etter de andre siden hun hadde en liten ferie den siste uken jeg var der, så hun skal få sin i løpet av neste uke. Hun er "frostpisten" vår, går alltid i ull og kler barna alltid i ull, i sol som i regn :) Så hun har selvfølgelig fått en ullgenser på, i tillegg er hun en hagedame, så litt blomster i håret har hun også fått!

Og på toppen av gaveutdelingen fikk jeg også en "takk for fin tid sammen"-gave:) Og det var til min store glede 2 nydelige latte kopper og en liten skål fra GreenGate, og i akkurat den fargen jeg ønsket meg!Midt i blinken!!Så nå er det bare å begynne å samle!Får allerede nå føre det på ønskelisten til oktober:) Men klarer ikke å bestemme meg om jeg vil ha flere i samme farge eller om jeg vil ha to av hver sort....er så mange fine å velge mellom! Jeg som startet uken uten noe GG da, nå har jeg jo "flust"...:)


Hatt strålende vær i dag, Spurven har badet opp til flere ganger og prøvd vannsprederen. Noe som var en kald fornøyelse, var nok best å sitte å plaske i et lite basseng ja!

Ha en fin ukestart!Krysser fingrene for mer godvær over hele landet! :)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Å, så fine Tilda-figurer! Så flink du er! Og nydelig GreenGate du fikk. :)

AK sa...

Så fine figurer du har laget! Skikkelig morsomme! Jeg har også lagt et arbeidsforhold bak meg, og er klar for nye eventyr! Alltid rart,men også godt med forandring!Klem AK

Toril (foreldremanualen) sa...

Så artige dukker. Og nydelige kopper du fikk. Lekker farge!

Unknown sa...

Så morsomt at du kjente igjen utsikten min. :) Kjipt vær her i dag. Hadde liksom forventet at sommeren skulle vare litt lenger. Får håpe det fine været kommer tilbake snart! :) Ha en fin dag i duskregnet...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...