fredag 15. mai 2009

Stig på...

Frem til nå har vi hatt liggende den styggeste dørmatta på gangen vår (de forrige beboerene flyttet fra den,skjønner jeg godt), en stor mørkegrå matte, sånn som man ofte ser på butikker ol. Mannen i mitt liv syns den er grei og praktisk, jeg deler ikke det synet.....Så jeg har vært på jakt etter en fin dørmatte, fant en på Plantasjen, men dumme meg kjøpte den selvfølgelig ikke den gangen jeg fant den. Og når jeg kom tilbake, var den selvfølgelig solgt ut!Typisk...MEN fikk en Panduro katalog i posten, og der lyste en hjemmelaget dørmatte mot meg, og jo, jeg også ville lage slik :) Begynte litt forsiktig med plassering av rosene, men tok litt av etterhvert, ble ikke noe struktur eller plan på noe...ikke sånn superførnøyd med resultatet, det så litt annerledes ut oppe i hodet mitt...menmen helt greit. Uansett mye bedre enn den store stygge som var forgjengeren til denne! :)

"Velkommen" malte jeg på frihånd, så litt skakt her og der. Men det ble tilslutt en personlig dørmatte som ingen har maken til,hverfall!

Det er ikke bare dørmatten som ønsker velkommen i det man entrer leiligheten vår. Jeg har sydd en stor Tilda-prinsesse som hilser alle velkommen. Hun har fått et sele-skjørt av en gammel vest jeg hadde engang, gjenbruk er tingen ;) Hun henger sammen med mine aller første sko.


I kveld har jeg strøket bunadskjorten min. Og jammen er det ikke barebare å gjøre den klar til 17.mai! Den skal altså vaskes i 60 graders vann med godt med BlendaHvittt oppi, dette skal da gjøres 4 ganger, hvor skjorten skal ligge i vann over natten for hver gang! Og ikke nok med det, men skjorten skal tørke helt mellom hver gang. Så skal den skylles til den er helt tom for såpe. Også etter 5 tørken, skal man dynke den og legge den i en plastikkpose, så den blir fuktig igjen, for å så dampe den! Phjuuu...man må som dere skjønner begynne minst 2 uker i forveien med dette! Dette er den vaskeanvisningen Husfliden anbefaler..Jeg slapp heldigvis unna med 2 Blendavann-behandlinger, siden den ikke trengte så mye bleking. (jeg begynte på mandag,og ferdig med gildet i dag)Så nå henger den glatt, hvit og klar for bruk!

Mens Mannen i mitt liv ser på et programm om det finnes liv på andre planeter (zzzzzzZZZZ....) så skal jeg ta en blogge-runde og sy litt ...jeeiii :)

Ha en fin helg!!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...