søndag 15. mars 2009

Vårens "to do"-liste

Jeg er en liste person, sånn er det bare!Skriver liste til det meste. Veldig praktisk syns jeg, da kan jeg stryke etterhvert som jeg utfører oppgavene på listen!Også har jeg en viss kontroll på ulike ting. Eksempel på lister jeg skriver : hva-vi-trenger-liste (fører på etterhvert som jeg finner ut vi trenger noe...og det er litt for ofte så listen begynner å bli lang :/ ), søke-etter-på-finn liste (har faste ting jeg leter etter på finn.no, og om jeg kommer på noe nytt fører jeg det til listen), oppussings/bygge hus-liste( fører opp nye ideèr og tips i tilfelle vi skal pusse opp eller bygge engang i fremtiden), ønskeliste (selv om det er et halvt år til min bursdag skriver jeg liste, bare for å ikke glemme det jeg ønsker meg :) ). Jah, det er noen av listene jeg fører, varierer jo litt hele tiden hvilke lister jeg har, men har en egen skrivebok med lister!Uff, nå høres jeg sikkert veldig sær ut på en måte, men jeg liker litt struktur, også hjelper listene på hukommelsen min :)

Nå er jeg i gang med vårens liste, dvs hva jeg/vi skal gjøre i løpet av våren her hjemme:

- kjøpe et helfigurspeil i gangen. (vi har bare speil på badet, og det viser bare fra brystet og opp, så jeg får ikke helhetsinntrykket av meg selv i det jeg går ut døra, og det føler jeg avogtil er nødvendig :) )
- male vinduskarmen på badet (der er en smal trefarget list som trenger hvitmaling)

- sy gardiner på soverommet og gangen

- male kommoden på soverommet hvit (den er en 50-talls eikekommode som har sett sine beste dager som trefarget kommode, nå trengs den et malingsstrøk og nye knotter)

-olje kjøkkenbenken (begynner å bli ganske matt nå)

- lakke ileggsplatene til spisebordet vårt, 2 stk
- pusse og male bordet som Spurven skal ha på rommet sitt (et lite gammelt avlastningsbord som skal bli lysrosa)
-lage sjablong til soverommet

- kle inne varmtvannstanken på badet( den er ikke så fin, så tenkte å male to plater hvite og sette på den ene siden og oppå, og sy et forheng foran, så en kan nå tak i den om det trengs)

- kjøpe rosett i taket på stua ( der er en ledning som stikker ut og noen stygge arr etter lampa som forrige beboer hadde i taket)

Ja , det var lista mi så langt. Skal prøve å få gjennomført det i løpet av noen mnd, med hjelp fra Mannen i mitt liv og kanskje altmuligmannenPappa må trå til litt! :) Om ikke alt lar seg gjennomføre får jeg overføre litt til sommerlista!

I helga har vi vært mye ute i vårværet! I går var det et nydelig vær, så da var vi hos mamma og spiste lunsj ute i hagen og såg på alle vårblomstrene som tittet frem ! Det er så fint å se farger igjen rundt omkring oss ute!I dag har det vært litt gråere, men vi var på ute å husket og lekte i sandkassen! Koselig å finne på slik nå som Spurven har blitt så stor at hun har glede av å leke seg ute!
Her ville Spurven gjerne ha de krokusene, de var sååå fine :) (fikk ikke til å få bildet riktig vei)
Her titter krokusen frem mellom brune,visne blader...
I morgen er det en ny dag, ny uke og nye muligheter!
Ha en god natt! :)

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...