fredag 27. mars 2009

Something old, something new, something borrowed and something blue...

Det drives å rives på loftet her hos oss, en leilighet skal bygges der. Og det dukker stadig opp småting fra svunne tider. Jeg har gitt beskjed til Mannen i mitt liv at om han finner noe der oppe, skal jeg ta det i nærmere øyensyn og bestemme i hvilken haug det skal; beholde eller kastes haugen. Ellers blir alt kastet på søppeldynga om han får bestemme...Et stort, rundt spisebord med utskjæringer på bena klarte han å snike forbi sensuren, mest fordi han var redd det kom til å ende opp her hos oss...noe som faktisk kunne hende at det hadde gjort :)
En gammel hylle og en Sunnmørsposten fra krigen har kommet i beholde-haugen min:Denne skal bli hvit, og få seg en ny knott,så tenker jeg den blir flott!:)
Syns jeg gjorde et kupp i dag når jeg kjøpte denne lysestaken for 10 kr!!Også så søt den var!Syns det var en herlig rosa farge nå, skikkelig vår/sommerfarge. Passer perfekt med et annet kuppkjøp, fatet som jeg betalte 8 kr for (70% avslag). Sånt liker jeg, som den ekte sunnmøringen jeg er;)
Var en tur på biblioteket, lånte med meg boken "alle" snakker om; Sjarmerende gjenbruk. Har bare skummet gjennom den enda, men gleder meg til å sette meg ned og se nøye gjennom den. Så ut som der var mye artige ideèr og inspirasjon.
Skulle ønske jeg kunne si at huset duftet at grønnsåpe og at helgens blomster var kommet i hus, og at nå var alt bare fryd og gammen. Det med duften av grønnsåpe ser jeg lang etter, men helgens blomster har faktisk kommet i hus. Så 1 av 2 er kanskje ikke så verst? Kjøpte en potte med blå Perleblomster, på nytt. Har hatt de en gang før, men tror ikke min sporadiske omsorg var noe for de, så de bare ebbet ut...Delte opp potten i to, så jeg kunne nyte blomstrene både på kjøkkenet og stua. Så nå skal jeg passe bedre på de, slik jeg har de litt lengre enn sist!

I morgen er det loppemarked i nabobydgda, det blir spennende å se om det finnes noen skatter der som er ment for meg!
Ønsker alle en god helg! :)

1 kommentar:

Camilla, Casa de Bach sa...

Hei!Koselig blogg du har! har tittet litt i boka om gjenbruk og den har utrolig mange gode ideer, så kos deg med den! Skal ile ned på biblioteket jeg oxo! ;) ha en fin helg!

Hilsen Camilla ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...